Навіны горада

6 лістапада 2019 У Гродне пусцілі другі бескантактавы маршрут з Альшанкі на "Азот"

Новы бескантактавы тралейбусны маршрут афіцыйна запусцілі ў аўторак, 5 лістапада. Ён звязаў мікрараён Альшанка і «Гродна Азот».

Усе пяць тралейбусаў з аўтаномным ходам прыбылі да заводакіраўніцтва хімічнага прадпрыемства. У адрозненне ад першай пяцёркі падобных машын, якія курсіруюць па горадзе ўжо два гады па маршруце №20, гэтыя пяць сабраў "МАЗ". Без рагоў яны могуць ехаць зімой да 15 кіламетраў, летам - да 25 кіламетраў. У тралейбусе 32 сядзячыя месцы, а разам са стаячымі месціцца каля 90 пасажыраў. Умяшчальнасць тралейбуса ўдалося захаваць за кошт таго, што акумулятары ўсталяваныя не ззаду ў салоне, а на даху транспарту. Цалкам абноўленая панэль кіравання. У тралейбус лёгка зайсці інваліду-калясачніку - для гэтага ёсць пад'ёмнік, а машына апускаецца.

Ва ўрачыстым адкрыцці прыняў удзел таксама вадзіцель таго самага першага тралейбуса, які 45 гадоў таму ўпершыню выйшаў на лінію, ветэран прадпрыемства Яўген Міхайлавіч Суравец. Ён прапрацаваў у тралейбусным упраўленні 38 гадоў, цяпер на пенсіі. Яўген Міхайлавіч распавёў, што на першы ў Гродне тралейбус сабралі грошы ад металалому школьнікі, піянеры. Сучасныя тралейбусы моцна адрозніваюцца ад старых-тыя былі прасцей у кіраванні.

- Наш горад самы аўтамабілізаваны ў краіне, але грамадскі транспарт неабходны. Я ўпэўнены: будучыня за аўтамабільным транспартам, а тым больш электрычным. Па-першае гэта эканомія бюджэтных грошай-мы не будуем цягавыя падстанцыі. Пяць гадоў таму, каб пусціць тралейбус у Альшанку, трэба было каля 65 мільярдаў недэнамінаваных рублёў-гэта велізарныя грошы, - сказаў на адкрыцці мэр горада Мечыслаў Гой. — Сёння электрычны транспарт-будучыня. Актыўна будуецца новы мікрараён: у Грандзічы ўжо засяліліся каля пяці тысяч жыхароў. Таму такі транспарт актуальны. У наступным годзе пачнём будаваць новы азотны комплекс і гэтыя тралейбусы змогуць падвозіць рабочых прама на пляцоўку.

Да канца лістапада павінны прывезці яшчэ пяць тралейбусаў. Па якім маршруце яны будуць курсіраваць, пакуль незразумела. Адзін з варыянтаў-Дзевятоўка. Бескантактавы тралейбусны маршрут хочуць запусціць і ў Калбасіно, і ў Грандзічы.

Па матэрыялах «Вячэрні Гродна»