Часта задаваныя пытанні - Гандаль, сфера паслуг

 

Пытанне: Ці з'яўляецца адміністрацыйным парушэннем адказ прадаўца ад прадастаўлення кнігі скаргаў?
Адказ: Не прадастаўленне кнігі заўваг і прапаноў па першым патрабаванні грамадзяніна супярэчыць патрабаванням Дэкрэту Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 14 студзеня 2005 года № 2 "Аб ўдасканаленні працы з насельніцтвам", а менавіта падпункта 2.5.2. пункта 2.5. Пры парушэнні дадзенага пункта прадугледжана адміністрацыйная адказнасць у адпаведнасці з артыкулам 9.24 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных парушэннях.

Пытанне: Мне быў рэалізаваны ў магазіне няякасны мабільны тэлефон (адыходзіць задняя сценка). Ці магу я абмяняць яго? Гарантыйны талон захаваны.
Адказ: спажыўцу неабходна звярнуцца ў магазін, дзе рэалізоўвалася дадзеная прадукцыя або ў сэрвісны цэнтр, адзначаны ў гарантыйным талоне, для ўсталявання праверкі якасці тавара. Магазін не мае правы прыняць рашэнне аб замене або звароце грашовых сродкаў за няякасны тавар без акту праверкі якасці тавара.
У выпадку нязгоды пакупніка з праведзенай праверкай якасці ён мае права пісьмова звярнуцца ў адміністрацыю магазіна з заявай аб правядзенні экспертызы.
Такім чынам, у адпаведнасці з пунктам 9 артыкула 20 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб абароне правоў спажыўцоў" прадавец (вытворца, пастаўшчык, прадстаўнік) абавязаны прыняць тавар неналежнай якасці ў спажыўца, а ў выпадку неабходнасці - правесці праверку якасці тавара. Прадавец (вытворца, пастаўшчык, прадстаўнік) абавязаны праінфарміраваць спажыўца аб яго правах на ўдзел у праверцы якасці тавара, а калі такая праверка не можа быць праведзена неадкладна, - таксама пра месца і час правядзення праверкі якасці тавара.
Пры ўзнікненні паміж спажыўцом і прадаўцом (вытворцам, пастаўшчыком, прадстаўніком) спора аб наяўнасці недахопаў тавара і прычынах іх узнікнення прадавец (вытворца, пастаўшчык, прадстаўнік) абавязаны правесці экспертызу тавара за свой кошт у парадку, усталяваным Урадам Рэспублікі Беларусь. Пра месца і час правядзення экспертызы спажывец павінен быць апавешчаны ў пісьмовай форме.
Кошт экспертызы аплочваецца прадаўцом (вытворцам, пастаўшчыком, прадстаўніком). Калі ў выніку экспертызы тавара ўстаноўлена, што недахопы тавара адсутнічаюць ці ўзніклі пасля перадачы тавара спажыўцу з прычыны парушэння ім устаноўленых правіл выкарыстання, захоўвання, транспартавання тавару ці дзеянняў трэціх асоб, спажывец абавязаны пакрыць прадаўцу (вытворцу, пастаўшчыку, прадстаўніку) выдаткі на правядзенне экспертызы, а таксама злучаныя з яе правядзеннем выдаткі на транспартаванне тавара.
Спажывец мае права прыняць удзел у праверцы якасці і правядзенні экспертызы тавара асабіста ці праз свайго прадстаўніка, аспрэчыць зняволенне экспертызы тавара ў судовым парадку, а таксама правесці экспертызу тавара за свой кошт.

Пытанне: Купіў у магазіне касцюм, а дома выявіў брак. Ці прымуць у мяне яго ў магазіне?
Адказ: Згодна з пунктамі 1-3 і 5 артыкуламі 28 Закона Рэспублікі Беларусь "Правы спажыўца ў выпадку рэалізацыі яму тавара належнай якасці": спажывец мае права на працягу чатырнаццаці дзён з моманту перадачы яму нехарчовага тавара, калі больш працяглы тэрмін не абвешчаны прадаўцом, у месцы набыцця ці іншых месцах, абвешчаных прадаўцом, вярнуць тавар належнай якасці ці абмяняць яго на аналагічны тавар належнай якасці ці абмяняць яго на аналагічны тавар іншых памераў, форм, габарыту, фасону ці камплектацыі, у выпадку розніцы ў кошце неабходны пераразлік з прадаўцом.
Патрабаванні спажыўца аб абмене ці звароце тавара падлягае задавальненню, калі тавар не быў ва ўжыванні, захаваны яго спажывецкія ўласцівасці і маюцца доказы набыцця яго ў дадзенага прадаўца.
Пералік нехарчовых тавараў належнай якасці, не дзейнікаў абмену і звароту, сцвярджаецца Ўрадам Рэспублікі Беларусь, так напрыклад:
- тавары на мятраж (тканіны з валокнаў усіх відаў, мех штучны, дывановыя вырабы, стужкі, правады, кабелі, лінолеум і г.д.);
- бялізна сподняя, бялізна для нованароджаных і дзяцей ясельнага ўзросту з усіх выглядаў тканін, бялізнавыя трыкатажныя вырабы, акрамя спартовых, прадметы жаночага туалета;
- панчошна-шкарпэткавыя вырабы;
- вырабы з каштоўных металаў і г.д.;
- біжутэрыя;
- тавары, якія маюць гарантыйны тэрмін, у тэхнічным пашпарце (ці што замяняе яго дакуменце), у якіх маецца адзнака аб даце продажу.

Пытанне: Купіў каробку цукерак, у іншым магазіне ўбачыў такія ж цукеркі, але па таннейшым кошце. Гэтыя канфеты хацеў аддаць назад, але прадавец не прыняла. Чаму?
Адказ: Згодна з 5-му пунктам артыкула 28 Закона Рэспублікі Беларусь "Правы спажыўца ў выпадку рэалізацыі яму тавара належнай якасці": харчовыя прадукты належнай якасці абмену і звароту не падлягаюць.

Версія для друку